Learn Polish – Short Story “Walentynki”


Podcast: Download

Cześć, witajcie!

Dzisiaj Walentynki, czyli dzień wszystkich zakochanych.
Zakochani robią sobie tego wieczoru niespodzianki.
Chłopcy kupują swoim dziewczynom kwiaty i maskotki.
Wszyscy wyznają sobie miłość, mówią sobie czułe słówka.
Dlatego dziś przygotowałem historyjkę o zakochanych.
Posłuchajcie.

Tomek zna Kasię od 2 lat.
Oni są parą.
Kasia jest dziewczyną Tomka, a Tomek jest chłopakiem Kasi.
Dzisiaj są Walentynki.
Tomek zrobił Kasi niespodziankę.
Zaprosił ją do restauracji.
Kasia i Tomek usiedli przy stoliku.
Na stoliku stała mała świeczka.
W restauracji grała cicha muzyka.
Tomek wyjął z kieszeni złoty pierścionek.
Dał Kasi pierścionek i powiedział:
- Wciąż myślę o tobie.
- Nie mogę bez ciebie żyć.
- Szaleję za tobą.
- Kasiu, kocham cię.
- Kasiu, wyjdziesz za mnie?
Wtedy Kasia uśmiechnęła się i powiedziała:
- Kochanie, jesteś taki dobry dla mnie.
- Nie mogę sobie wyobrazić życia bez ciebie.
- Kocham cię i chcę wyjść za ciebie.
Kasia i Tomek pocałowali się.
Potem napili się czerwonego wina i zjedli kolację.
To był wspaniały wieczór.

Doskonale, mam nadzieję, że podobała się wam historyjka o Tomku i Kasi.
Jeśli chcecie znaleźć więcej słówek i zwrotów dla zakochanych,
spróbujcie mojego kursu Polish For Romance.
Życzę wszystkim miłych Walentynek. Do usłyszenia następnym razem, pa, pa!


2 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

2 responses to “Learn Polish – Short Story “Walentynki”

  1. Tak mi miło to słyszeć! Wciąż szukam “formuły” swoich materiałów, tak się cieszę, że moje lekcje są przydatne. Dziękuję Pani Justyno :-)

  2. Wykorzystałam Pana dzisiejszą lekcję do pracy z uczniem. Sprawdziła się świetnie. Dorobiłam ćwiczenie prawda/fałsz i muszę powiedzieć, że mój uczeń zrobił tylko 1 błąd :) Pozdrawiam serdecznie

Leave a Reply

