Lekcja polskiego – Mam Talent

Skończył się cykl lekcji dla początkujących, dziś coś dla średniozaawansowanych uczniów języka polskiego.
Poniżej znajdziecie tekst i plik mp3 do słuchania.

Dowlnoad mp3 file

 

 

Mam Talent – MP3 Player
 

 

Cześć!
Witam wszystkich na lekcji Real Polish – prawdziwy polski.
Dzisiaj zapraszam do wysłuchania fragmentu programu “Mam Talent”, w którym Marcin Wyrostek zagrał na akordeonie. Posłuchamy jak jury oceniło Marcina, a ja postaram się wam wytłumaczyć wszystkie zwroty i wyrażenia, tak byście  mogli zrozumieć całość przy następnym wysłuchaniu. Zatem zapraszam do wysłuchania co wydarzyło się w programie “Mam Talent”

– To jest fajny instrument.

– Dziękujemy.
– Dziękuję.
– Dziękujemy. Marcin, ja mam taką swoją prywatną teorię, że najwięcej o muzyce, zawsze nam mówi, cisza która panuje jak artysta występuje i ty tę ciszę miałeś. To było niezwykłe.
eee, ty właściwie nie grasz tylko opowiadasz tym swoim instrumentem. Tylko ja się zastanawiam czy ten casting i to wszystko jest dla ciebie…
– Macinie, ja ci bardzo dziękuję, ponieważ odczarowałeś mi akordeon. Generalnie do tej pory wydawało mi się, że jest to dosyć fajansiarski instrument, natomiast, no, zrobiłeś mi maksymalną przemianę w głowie, za którą bardzo ci dziękuję. Oprócz tego, chcę ci powiedzieć jeszcze jedną bardzo ważną rzecz, otóż w moim odczuciu dzisiaj po raz pierwszy poznałam człowieka, który ma pasję, i masz ją w oczach i w tym jak grasz. Rewelacja dla mnie, dziękuję.
– Dziękuję bardzo.
– Marcin, poczekaj! Teraz twoja chwila prawdy, Małgosia?
– Tak.
– Ale to nie jest pytanie o ślub, tylko…
– Widziałeś, żeby kiedyś ktoś kto robi to co kocha się wzruszył?
– Powiem tak: zastanawiałem się czy ten program, ten casting, to miejsce jest dla ciebie i wiem, że nie jest i powiem ci szczerze, to nie jest miejsce dla ciebie na tym castingu dla ciebie. Dlatego, że twoje miejsce jest w finale. Jestem na tak.
– Agnieszka?
– Dziękuję bardzo.
– Ja powiem krótko, trzy tak. Zapraszamy do finału.
– Dziękuję.
– Czy te łzy w oczach to ze szczęścia?
– Aaa, ze szczęścia. To zawsze emocje…
– Czy z ulgi?
– Nie! ze szczęścia.

Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie bardziej zrozumiałe. Posłuchajcie jeszcze raz, teraz bez zatrzymywania.

To wszystko na dziś w RealPolish.
Zapraszam na następne lekcje.

Leave a comment

Filed under INTERMEDIATE

Leave a Reply

