Learn Polish – Interesting Stuff 23

Today you can learn Polish numbers.

Cześć!
Dzisiaj chciałbym pogadać z Wami trochę o cyfrach. W Polsce do zapisywania liczby używamy cyfr arabskich.
Przypomnę wszystkie cyfry od jeden do dziewięć, a nawet od zera ;-)


Najpierw jest zero czyli nic, potem jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć.
To wszystkie cyfry.
Oto kilka zdań, w których są cyfry. Najpierw kilka zdań o samochodach. Zaczynajmy!

Mam trzy samochody, jeden stary i dwa nowe.
Każdy samochód ma cztery koła.
W samochodzie jest jedna kierownica.
W moim samochodzie są cztery drzwi.
Ile mam samochodów, dwa czy trzy?
Trzy, mam trzy samochody.
Czy mam sześć samochodów?
Nie, nie mam sześciu samochodów, mam tylko trzy samochody.
Ile kół ma samochód?
Cztery, samochód ma cztery koła.
Czy w samochodzie jest jedna kierownica czy dwie?
Jedna, w samochodzie jest jedna kierownica.

Teraz opowiem Wam o moich psach.

Mam cztery psy.
Dwa psy są czarne, jeden pies jest biały, a jeden pies jest żółty.
Moje trzy psy są stare, a jeden pies jest młody.
Pamiętasz ile mam psów? Trzy czy cztery?
Cztery, mam cztery psy.
Ile mam młodych psów, dwa czy jednego?
Jednego mam jednego młodego psa.
Czy moje trzy psy są stare?
Tak, trzy moje psy są stare.
Ile mam białych psów?
Jednego, tylko jeden pies jest biały.
Czy mam dwa czarne psy?
Tak, mam dwa czarne psy.

Świetnie, czy masz jakieś ulubione cyfry?

Wybierz jakąś cyfrę od jeden do dziewięć.
Pomyśl o czymś co jest związane z tą cyfrą, czy ta cyfra jest ważna w Twoim życiu? Dlaczego lubisz tę cyfrę? Napisz w komentarzach jaką cyfrę wybierasz.

Ja wybieram 7, bo urodziłem się siódmego dnia miesiąca.

To wszystko na dzisiaj, trzymajcie się, pa, pa!

1 Comment

Filed under BEGINNER

One response to “Learn Polish – Interesting Stuff 23

  1. Anonymous

    Ja wybieram 5, bo chcę ocenę doskonałą w klasie mojego polskiego :)

Leave a Reply

