Daily Polish Simple Story 32

learn polish 32

Cześć! Today I have a simple Polish story about smoking. Please check this out and learn some new vocabulary.

Cześć, dzisiaj krótka historyjka o Grzegorzu, który palił zbyt dużo papierosów. Najpierw Grzegorz opowie swoją historię. Posłuchaj.


Podcast: Download

Palenie papierosów.

Paliłem papierosy od 20 lat.
Lekarz mówił mi żebym przestał palić.
Nie słuchałem go.
Nie słuchałem moich dzieci i mojej żony.
Wszyscy prosili żebym przestał palić.
Ale ja ich nie słuchałem.
Wszystkim mówiłem, żeby nie martwili się o mnie.
Nic mi nie będzie, mówiłem.
Paliłem 15 papierosów każdego dnia.
Teraz jestem chory.
Mam raka i lekarz nic nie może zrobić.
Mój lekarz nie może mi już pomóc.

Teraz ta sama historia, opowiedziana przez kogoś innego. Czyli ktoś opowiada nam o Grzegorzu.

Grzegorz pali papierosy od 20 lat.
Lekarz mówił mu żeby przestał palić.
Grzegorz nie słuchał go.
On nie słuchał swoich dzieci i swojej żony.
Wszyscy prosili żeby przestał palić.
Ale on ich nie słuchał.
Grzegorz wszystkim mówił, żeby nie martwili się o niego.
Nic mi nie będzie, mówił Grzegorz.
On palił 15 papierosów każdego dnia.
Teraz Grzegorz jest chory.
On ma raka i lekarz nic nie może zrobić.
Jego lekarz nie może mu już pomóc.

6 Comments

Filed under BEGINNER

6 responses to “Daily Polish Simple Story 32

  1. Jozef Mankowski

    Niestety, jest bardzo trudno przestać palenie. Moja tesćiowa ma raka, bo ona paliła przez 50 lat!

    Smutna Historyka. Mam nadzieję, że to tylko bajka!!!!!

  2. Lore

    hehehe dziękuję!! :p wiedziałam że to nie było zbyt dobrze napisali! :p

  3. Lore, wszystko dobrze napisałaś, można tylko poprawić ostatnie zdanie:
    Reklama papierosów ma na sumieniu taką historię.
    Pozdrawiam!

  4. Lore

    :( oooowwwhh smutna historyjka! ale to jest straszna prawda… myślę że taka historia mógłby być na sumienie reklama… *proszę popraw moje błędy :)

  5. Jutro wymyślę coś weselszego :)

  6. Anonymous

    Raczej ponury historyjka :)

Leave a Reply

