Daily Polish Simple Story 36

learn polish 36

Cześć, today I want to tell you about Sylwia. She is sick and her stomach hurts. So why don’t you learn some Polish!

Podcast: Download

Witam Was jak zawsze bardzo serdecznie, cieszę się, że jest coraz więcej chętnych, aby słuchać historyjek po polsku. Dziś opowiem o tym jak Sylwia źle się czuła i bolał ją brzuch.

Ból brzucha

Sylwię boli brzuch.
Brzuch boli ją już od godziny.
Sylwia nie może zasnąć.
Ona nigdy nie chorowała.
Nigdy nie bolał ją brzuch.
Czy to dlatego, że coś zjadła?
Czy to dlatego, że coś wypiła?
Sylwia nie lubi brać lekarstw.
Ona nie ma w domu lekarstw.
Sylwia zadzwoniła do swojej mamy.
Ona powiedziała mamie, że boli ją brzuch.
Zaraz będę u ciebie, przywiozę coś na ból brzucha – powiedziała mama Sylwii.

Świetnie, znasz już historyjkę o Sylwii, teraz posłuchaj jak Sylwia opowiada o sobie.
W ten sposób zobaczysz różnice, zobaczysz jak zmieniają się końcówki niektórych wyrazów.
Nie staraj się tego zapamiętywać, po prostu słuchaj i baw się dobrze.

Boli mnie brzuch.
Brzuch boli mnie już od godziny.
Nie mogę zasnąć.
Nigdy nie chorowałam.
Nigdy nie bolał mnie brzuch.
Czy to dlatego, że coś zjadłam?
Czy to dlatego, że coś wypiłam?
Nie lubię brać lekarstw.
Nie mam w domu lekarstw.
Zadzwoniłam do swojej mamy.
Powiedziałam mamie, że boli mnie brzuch.
Zaraz będę u ciebie, przywiozę coś na ból brzucha – powiedziała mama do mnie.

Leave a comment

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

Leave a Reply

