Daily Polish Simple Story 39

learn polish 39

Hi, today you can learn Polish from easy story about moving to another flat.

Podcast: Download

Cześć, oto kolejna historyjka po polsku. Dzisiaj Piotr opowie o  swojej przeprowadzce. Przeprowadzka to po prostu zmiana mieszkania. Jeśli przenosisz swoje rzeczy z jednego mieszkania do drugiego, to robisz przeprowadzkę, przeprowadzasz się. Posłuchaj.

Przeprowadzka

Muszę opuścić mieszkanie.
To dużo pracy.
Mam setki książek.
Co mam z nimi zrobić?
Czy muszę je wszystkie trzymać?
Muszę przenieść się do mniejszego mieszkania.
Tam nie będzie miejsca na tyle książek.
Tam nie będzie również miejsca na mój rower.
Co mam zrobić z rowerem?
Mam duży telewizor.
On jest zbyt duży do małego mieszkania.
Co mam zrobić z telewizorem?
Zadzwonię do brata i spytam go czy chce moje książki, rower i telewizor.

Doskonale, teraz posłuchaj jak o Piotrze opowiada jego brat.

Piotr musiał opuścić mieszkanie.
To dużo pracy.
On ma setki książek.
Co miał z nimi zrobić?
Czy powinien je wszystkie trzymać?
On musiał przenieść się do mniejszego mieszkania.
Tam nie będzie miejsca na tyle książek.
Tam nie będzie również miejsca na jego rower.
Co on ma zrobić z rowerem?
Piotr ma duży telewizor.
On jest zbyt duży do małego mieszkania.
Co on ma zrobić z telewizorem?
Piotr zadzwonił do mnie i spytał mnie czy chcę jego książki, rower i telewizor.

3 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

3 responses to “Daily Polish Simple Story 39

  1. Karolina, dziękuję za zwrócenie uwagi na ten błąd – już poprawiłem :-)

  2. Karolina

    “Tam nie będzie miejsca na tle książek.”

    A nie “na tYle książek?

  3. Pingback: Daily Polish Simple Story 39 | Learn Real Polish | Mniejsze

Leave a Reply

