Learn Polish – Interesting Stuff 29 – Language Exchange

Cześć, today Gregloby will tell you about his Language Exchange Site.

Kilka dni temu Grzegorz napisał do mnie, że zrobił nową stronę, na której ludzie uczący się języków, mogą wymieniać się swoimi danymi, swoimi mailami. Strona ta jest bardzo pomocna dla wszystkich, którzy chcą znaleźć kogoś z kim mogliby porozmawiać w języku, którego właśnie się uczą. Ja już zapisałem się na tę stronę, do czego i Was zachęcam. Link znajdziecie poniżej w tekście, a ja zapraszam Was do wysłuchania Grzegorza, niech sam opowie o swojej stronie.

Witam, nazywam się Grzegorz Łobiński, w Internecie przedstawiam się
pseudonimem gregloby. Prawdopodobnie niektórzy z Was skojarzyli w tej
chwili ten pseudonim ze stroną “The Polish language with gregloby”
(polish.gregloby.net), którą to stronę już jakiś czas temu prezentował
na swoim blogu Piotr. Tak, to moja strona. Dla tych, którzy strony nie
znają, informacja: zamieszczam na niej materiały dla osób uczących się
polskiego, czyli robię prawie to samo, co Piotr na swoim Real Polish
tyle, że z dużo mniejszym zaangażowaniem, za co wszystkich uczących
się polskiego przepraszam. Chciałbym móc powiedzieć, że się poprawię i
będę zamieszczał nowe materiały dużo częściej, ale niestety nie mogę
tego obiecać. Obok wspomnianej strony dla osób uczących się polskiego
pisuję też bloga dla moich rodaków, którzy uczą się angielskiego,
strona nazywa się “Język angielski dla każdego”
(angielski.gregloby.net). Prowadząc obie te strony i będąc
jednocześnie fanem czegoś, co po angielsku jest nazywane “language
exchange”, a po polsku moglibyśmy to nazwać “wymianą językową”, od
dłuższego czasu myślałem o miejscu, w którym czytelnicy obu
wymienionych witryn mogliby się spotkać. Tak na marginesie, nie jestem
przekonany, czy “wymiana językowa” to najwłaściwsze tłumaczenie dla
“language exchange”, ale zostańmy przy tym. Tak więc myślałem o tym, w
jaki sposób skontaktować tych uczących się angielskiego i mówiących
po polsku z tymi, którzy uczą się polskiego i mówią po angielsku. Na
początku chciałem po prostu stworzyć specjalną podstronę na jednym z
blogów i zachęcić czytelników do umieszczania, w formie komentarzy,
swoich anonsów o poszukiwaniu partnera do konwersacji. Im dłużej o tym
myślałem tym mniej byłem przekonany do takiego rozwiązania.
Ostatecznie dojrzałem do decyzji, że należy napisać kawałek skryptu i
postawić dedykowany serwis www, który spełni wszystkie stawiane przed
nim cele, ale o tym za chwilę. Z braku czasu, niezrealizowana idea
przemieszkała w mojej głowie przez kilka miesięcy, aż do początku
września. Wtedy postanowiłem, że nadszedł właściwy czas, żeby tchnąć w
nią życie ;). Robota nie była skomplikowana, więc pod koniec miesiąca
serwis był gotowy. ‘Uroczysta’ inauguracja miała miejsce na początku
października. Strona otrzymała dumną nazwę “Language|Exchange Project”
i znajduje się pod adresem language-exchange.gregloby.com. Tyle
tytułem, trochę przydługiego, wstępu :),

W zeszłym tygodniu napisałem do Piotra, żeby podzielić się z nim
informacją o moim ‘nowym dziecku’, nieśmiało i nie wprost sugerując,
żeby zamieścił o nim informację na swoim blogu. Piotr zgodził się
uprzejmie i zasugerował, żebym podzielił się z wami tą nowiną
osobiście, w formie nagrania mp3, które zamieści na blogu. Tak więc
wiesz już, jak to się stało, że w tej właśnie chwili ja mówię a ty
słuchasz, za co serdecznie dziękuję, Tobie, że słuchasz i Piotrowi, za
to, że umożliwił nam to wirtualne spotkanie.

Wracając jednak do tematu. Jeśli poszukujesz partnera do konwersacji
po polsku, czy mówiąc inaczej, jeśli jesteś zainteresowana/y wymianą
językową z rodowitymi użytkownikami języka polskiego zapraszam na
stronę Language|Exchange Project. Strona jest bardzo prosta, taki był
mój cel. To zwyczajna tablica ogłoszeń. Możesz przeszukiwać ogłoszenia
innych i opublikować swoje własne. Wszystko jest za darmo. Żeby
opublikować swój własny anons, po prostu zaloguj się przy użyciu
swojego konta na Facebooku. Serwis nie posiada, żadnych wewnętrznych
funkcji komunikacyjnych. Po zalogowaniu, otrzymasz bezpośredni dostęp
do profili użytkowników na Facebooku. To czy i w jaki sposób się z
nimi skontaktujesz zależy tylko od Ciebie. Logowanie przez Facebook
Connect oprócz tego, że jest szybkie i wygodne, ma jeszcze jedną
zaletę, dzięki temu możesz być niemal pewny, że właściciele anonsów to
‘prawdziwi’ ludzie.

Strona jest w fazie testów, co nie znaczy, że nie jest w pełni
funkcjonalna. Zapraszam więc do testowania, umieszczania własnych
profili i aktywnego poszukiwania partnerów do konwersacji. Wszelkie
uwagi, przede wszystkim te krytyczne bardzo mile widziane. Dziękuję
raz jeszcze i pozdrawiam. Grzegorz

2 Comments

Filed under INTERMEDIATE

2 responses to “Learn Polish – Interesting Stuff 29 – Language Exchange

  1. Alexey

    Cool site! Mam dołączył tam i mam nadzieję, że będzie mówił do niektórych polskich, gdy jest gotowy do tego))

  2. Janek

    Ale fantastyczny pomysl! Bede musia wyprobowac od razu! :)

Leave a Reply

