Learn Polish – Interesting Stuff 31 – Strachy

Cześć! Today I want to tell you some scary story…

I hope you will be able to learn some Polish from this little story.
Please let me know if you know any scary story ;-)

Było to pewnego zimowego dnia.
Rano moi rodzice powiedzieli mi, że wyjdą do przyjaciół na przyjęcie i wrócą dopiero rano.
Mój dom był duży i pusty.
Nie chciałem być sam.
Poszedłem wieczorem do mojego kolegi.
Była już 11 w nocy i byłem bardzo zmęczony.
Postanowiłem wrócić do domu.
Było już zupełnie ciemno.
Wiał wiatr i było słychać świst drzew.
Psy szczekały w oddali.
Gdy chciałem otworzyć drzwi, zauważyłem, że nie były zamknięte.
Pomyślałem, że rodzice zapomnieli zamknąć drzwi.
Nagle usłyszałem dziwny dźwięk w kuchni.
To pewnie mysz, pomyślałem.
Miałem nadzieję, że to prawda,ale… myliłem się.
Gdy wszedłem do pokoju zobaczyłem ślady na dywanie.
Nie wiedziałem co robić.
Ktoś mógł być w domu, a nawet w tym pokoju!
Krzyknąłem “POMOCY!”, ale nikt nie mógł mi pomóc.
Nagle coś poruszyło się obok zmywarki.
To było tylko kilka metrów ode mnie.
Byłem przerażony.
Nagle coś skoczyło na mnie!
To był mój starszy brat, który krzyczał “Niespodzianka! Wszystkiego najlepszego!”
Wtedy moi rodzice i wszyscy znajomi wyszli z ukrycia.
To były moje urodziny.
Byłem bardzo zmieszany.
Najpierw chciałem zabić brata, ale potem pomyślałem, że to była wielka niespodzianka.
Wszyscy śmiali się i życzyli mi wszystkiego najlepszego.

5 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

5 responses to “Learn Polish – Interesting Stuff 31 – Strachy

  1. Maxim

    Dziękuje bardzo! Cieszę się, że tak dobrze oceniłeś mój język polski. Jeszcze raz chcę powiedzieć bardzo dziękuję za twoja strona internetowa!!! Dużo widziałem stron internetowych gdzie uczą język polski, lecz tu dla uczni to prosto – SKARB. Bardzo czekam nowych historii. Pozdrawiam Warszawie!!!!!

  2. Dzięki Maksym, cieszę się, że moje lekcje są przydatne dla Ciebie :-)
    5 miesięcy to nie długo, a już bardzo dobrze piszesz po polsku! Tak trzymaj!
    Jeszcze raz dziękuję za komentarz, to dla mnie wielka przyjemność gdy piszecie do mnie. Pozdrawiam Kijów!

  3. Maxim

    Cześć Piotr! Dawno chciał napisać ci. Nazywam się Maksym, pochodzę z Kijowa. Bardzo podobają się twoje kursy języka polskiego. Bardzo dobrze mówisz. Studiuję sam język polski już pięć miesięcy i twojej strony internetowej mi w tym bardzo pomaga. Dziękuje ci duże.

  4. Fajnie! Cieszę się, że Ci się podoba :-) Mam nadzieję, że innym też ;-)

  5. Anonymous

    cześć piotr!
    lubię to
    michael….

Leave a Reply

