Daily Polish Simple Story 41

learn polish 41

Cześć,  today I have a new Polish story. It is about pregnancy.

Witam Was jak zawsze bardzo serdecznie, dziś opowiem o Eli, która jest w ciąży.

Podcast: Download

Ela będzie miała dziecko

Ela jest w ciąży.
Ona będzie miała dziecko.
Jej dziecko urodzi się za dwa miesiące.
To będzie chłopiec.
To będzie pierwszy chłopiec Eli.
Ela ma już jedno dziecko.
Ona ma dziewczynkę.
Mała ma dwa lata.
Ela kocha swoją córeczkę.
Eli córeczka cieszy się, że będzie miała braciszka.
Ela ma teraz duży apetyt, ona je za dwoje.
Ela je dużo świeżych owoców i warzyw.
Ona nie je słodyczy i czipsów.
Ela nie może pić kawy i alkoholu.
Ela chce mieć zdrowe dziecko.

Posłuchaj jeszcze raz tej samej historyjki, ale tym razem opowiedzianej przez Elę. Tak jakby Ela opowiadała tobie o sobie.

Jestem w ciąży.
Będę miała dziecko.
Moje dziecko urodzi się za dwa miesiące.
To będzie chłopiec.
To będzie mój pierwszy.
Mam już jedno dziecko.
Ja mam dziewczynkę.
Mała ma dwa lata.
Kocham swoją córeczkę.
Moja córeczka cieszy się, że będzie miała braciszka.
Mam teraz duży apetyt, jem za dwoje.
Jem dużo świeżych owoców i warzyw.
Nie jem słodyczy i czipsów.
Nie mogę pić kawy i alkoholu.
Chcę mieć zdrowe dziecko.

I to już wszystko na dzisiaj. Jak zawsze zapraszam na następny raz – pa, pa!

4 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

4 responses to “Daily Polish Simple Story 41

  1. This is exactly what I have been looking for. Thanks so much. Been in Poland for two years now. Can speak a bit but need to start reading to improve it further. Thank you.

  2. Love your short stories, they’re doskonale even for somebody like me whose Polish is very poor, useful for learning lexicon and structures. Dzieki! (I don’t have Polish letters on my keyboards, przepraszam!) :)

  3. Dzięki Martyn, you are so kind! :-)
    It is real pleasure for me making stuff for Polish learners like you.

  4. Martyn

    Excellent as always … perfect practice material for those with a little knowledge of Polish. This is exactly the kind of study material which you cannot find in the text books, which almost always get too difficult, too quickly.

Leave a Reply

