Daily Polish Simple Story 43

learn polish 43

Cześć, today I want to tell you  story about getting tired and no energy. Please listen to a story.

Cześć, ostatnie opowiadanie było o szczepionce na grypę, dzisiaj również jesienny temat. Dzisiaj opowiem o przesileniu jesiennym, czyli o tym, że ludzie często na jesieni czują się zmęczeni.

Podcast: Download

Przesilenie jesienne

Teraz jest jesień i Jan czuje się zmęczony.
On jest ciągle śpiący.
Normalnie Jan ma dużo energii.
Jednak ostatnio nic nie chce mu się robić.
On ma nic nie ma siły.
Dlaczego jestem ciągle zmęczony? – myśli Jan.
Zjedz coś słodkiego – poradził mu kolega.
Ale Jan nie chce jeść słodyczy.
On nie chce utyć, on chce mieć więcej energii.
W końcu Jan poszedł do lekarza.
Lekarz powiedział, że to tylko przesilenie jesienne.
Przesilenie jesienne? Co to jest? – spytał Jan.
Deszcze i brak słońca powodują, że jest pan zmęczony.
Proszę jeść więcej warzyw i owoców. – powiedział mu lekarz.

Teraz posłuchaj jak Jan opowiada o sobie. Posłuchaj tego samego opowiadania z punktu widzenia Jana.

Teraz jest jesień i czuję się zmęczony.
Jestem ciągle śpiący.
Normalnie mam dużo energii.
Jednak ostatnio nic nie chce mi się robić.
Na nic nie mam siły.
Dlaczego jestem ciągle zmęczony? – myślę.
Zjedz coś słodkiego – poradził mi kolega.
Ale ja nie chcę jeść słodyczy.
Nie chcę utyć, chcę mieć więcej energii.
W końcu poszedłem do lekarza.
Lekarz powiedział, że to tylko przesilenie jesienne.
Przesilenie jesienne? Co to jest? – spytałem.
Deszcze i brak słońca powodują, że jest pan zmęczony.
Proszę jeść więcej warzyw i owoców – powiedział mi lekarz.

I to już koniec tej historyjki. A czy Wy czasami czujecie się na jesieni zmęczeni?
Napiszcie mi – na razie, cześć, pa, pa!

Leave a comment

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

Leave a Reply

