Daily Polish Simple Story 45

learn polish 45

Cześć, today I have new story for you, it’s about truth and lies.

Cześć, dzisiaj pora na krótką historyjkę po polsku. Będzie to historyjka o dwóch koleżankach.

Podcast: Download

Prawda i kłamstwo

Kasia i Zuzia są przyjaciółkami.
One umówiły się u Zuzi w domu.
Kasia powiedziała, że przyjdzie do Zuzi o 18:00
Jednak Kasia nie przyszła o 18:00
On nie przyszła również o 18:15
O 19:00 Kasia zadzwoniła do Zuzi.
Ona powiedziała, że nie może przyjść.
Zuzi było przykro.
Ona wiedziała, że Kasia kłamie.
Nie kłam, wiem, że nie chcesz do mnie przyjść – powiedziała Zuzia do Kasi.
To nie był pierwszy raz, gdy Kasia ją okłamała.
Kasia okłamała Zuzię już pięć razy.
Zuzia nie ufa już Kasi.
Kasia nie jest już jej najlepszą przyjaciółką.
Przyjaciółki nie oszukują się.
Przyjaciółki zawsze mówią sobie prawdę.

Teraz posłuchajcie tej samej historyjki, ale opowiedzianej taj jakby opowiadała ją Zuzia.

Kasia to moja przyjaciółka.
Umówiłyśmy się u mnie w domu.
Kasia powiedziała, że przyjdzie do mnie o 18:00
Jednak Kasia nie przyszła o 18:00
On nie przyszła również o 18:15
O 19:00 Kasia do mnie zadzwoniła.
Ona powiedziała, że nie może przyjść.
Było mi przykro.
Wiedziałam, że Kasia kłamie.
Nie kłam, wiem, że nie chcesz do mnie przyjść – powiedziałam do Kasi.
To nie był pierwszy raz, gdy Kasia mnie okłamała.
Kasia okłamała mnie już pięć razy.
Nie ufam już Kasi.
Kasia nie jest już moją najlepszą przyjaciółką.
Przyjaciółki nie oszukują się.
Przyjaciółki zawsze mówią sobie prawdę.

I to już wszystko na dzisiaj, mam nadzieję, że wasi przyjaciele Was nie oszukują.
Na razie, od usłyszenia następnym razem – pa, pa!

2 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

2 responses to “Daily Polish Simple Story 45

  1. Dzięki Max, już nie długo następne!

  2. dziękuje Piotr za nowe historie. jak zawsze bardzo poznawczy i ciekawie. Czekamy nowych.

Leave a Reply

