Learn Polish – Short Story from Michael


Podcast: Download

Cześć, witajcie!

Ostatnio prosiłem Was byście pisali swoje historyjki i wysyłali je do mnie, a ja je przetłumaczę, nagram i umieszczę na Leran Real Polish.
Mam pierwszą historyjkę, którą przysłał mi Michael – dziękuję Ci Michael! Myślę, że wszyscy z przyjemnością posłuchacie historyjki Michaela.
Jesteście gotowi? Zaczynajmy!

W tamtym roku odwiedziłem Kraków po raz drugi.
Gdy byłem w Krakowie spotkałem się z przyjaciółmi, Anną, Arturem i Moniką.
Oni pokazali mi interesujące miejsca, jak Zamek Wawelski, kopce Krakusa i Kościuszki oraz dzielnice Kazimierz i Podgórze.
Zabrali mnie do Nowego Sącza i do Starego Sącza, ich miasta rodzinnego, który jest na południu Polski.
Pojechałem do Zakopanego i spędziłem dzień spacerując po Tatrach z Anną i mamą Weroniki, Marią.
Jadłem tam ser z koziego mleka, oscypek, robiony w chacie z bali.
Tego dnia było bardzo gorąco, aż dostałem poparzeń, ale opłacało mi się, bo miałem wspaniały dzień.
Mam nadzieję, że w tym roku wrócę do Polski, tym razem odwiedzę Warszawę.

Last year i visited Krakow for the second time.
While i was in Krakow i met with friends Anna, Artur and Weronika.
They were able to show me interesting places like Wawel Castle, Krakus and kościuszko mounds kazimierz and podgórze districts.
They took me to Nowy sącz and there home town Stary sącz which is in the south of Poland.
I went to Zakopane and spent the day walking in the tatra mountains with Anna and Weronika,s mother Maria, where i ate goats milk cheese oscypek made in log cabin.
It was so hot that day i got sunburn, but it was worth it for the great time i had.
This year i hope to go back to poland this time to visit Warszawa.

To wszystko na dziś, dzięki Michael, przysyłajcie swoje historyjki, będziecie mogli uczyć się polskiego ze swoich historyjek! Cześć, pa, pa!

Little update :)
Jest mały błąd w tej historyjce dotyczący Oscypków.
Oscypki są serem z owczego mleka, a nie z koziego.

There is a small mistake about Oscypki in this story.
Oscypki are a cheese from sheep’s milk, not from goat milk.

1 Comment

Filed under ELEMENTARY, INTERMEDIATE

One response to “Learn Polish – Short Story from Michael

Leave a Reply

