Learn Polish – Interesting Stuff 56

Jak powiedzieć “Do widzenia”


Podcast: Download
Cześć!
Witajcie, dzisiaj zapraszam Was do wysłuchania krótkiej rozmowy.
Będzie to rozmowa osób, które dobrze się znają. Po tym dialogu zapraszam na krótkie wyjaśnienia. Zaczynajmy!

Ania: Muszę już spadać.
Piotr: Wiesz, nie będziemy mogli się spotkać na razie.
Ania: Dlaczego?
Piotr: Wybieram się  do Paryża na kilka miesięcy. Znalazłem tam pracę.
Ania: To świetnie! Nie wiedziałam. Marta jedzie z tobą?
Piotr: Tak. Na szczęście nie będziemy osobno. Ona też znalazła tam pracę.
Ania: To dobrze, ale szkoda, że nie zobaczę się z nią zanim wyjedziecie. Pozdrów ją ode mnie.
Piotr: Dzięki.
Ania: Trzymaj się, spotkamy się po waszym powrocie.
Piotr: Jasne, do zobaczenia, cześć!
Ania: Cześć!

Świetnie, pora na kilka wyjaśnień.
Muszę już spadać – to nieformalny sposób na powiedzenie – muszę już iść, nie mogę już dłużej zostać.
Muszę już spadać, bo spóźnię się na spotkanie.

Na razie – znaczy przez pewien czas. Nie będziemy mogli się spotkać na razie, czyli nie będziemy mogli się spotkać przez pewien czas.
Na razie muszę leżeć w łóżku, bo jestem chory.

Wybieram się – czyli jadę. Wybieram się do Paryża na kilka miesięcy. Jadę do Paryża na kilka miesięcy.
W lipcu wybieram się nad morze.

Szkoda – znaczy to samo co: przykro mi, żal mi.
Tak mi szkoda, że nie mogłem wczoraj przyjść.

Na szczęście – znaczy szczęśliwie, dobrze, że tak się stało.
Byłem chory, na szczęście szybko wyzdrowiałem

Jasne – znaczy zgadzam się, dobrze, OK.
– Możesz pożyczyć mi 10 złotych.
– Jasne! Proszę bardzo.

Dobrze, na koniec posłuchajcie jeszcze raz dialogu. Jeśli macie jakieś pytania piszcie do mnie, pozdrawiam, do następnego razu, pa, pa!

Leave a comment

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

Leave a Reply

