Film – Dzień świra

Cześć, dziś polecam Wam scenę z filmu “Dzień świra”.
Świr to ktoś niespełna rozumu, ktoś kto nie jest normalny lub inaczej mówiąc, ktoś kto ma źle w głowie. W tej scenie ojciec powtarza z synem angielski… he he :-)

– Może powtórzymy angielski?
– Nie, no co ty, tato?
– A odmień „być”.
– No, daj spokój.
– No odmień, no.
– Weź się, tato.
– No. Bo nie odmienisz.
– Taa, nie odmienię.
– No to odmień. No: I.
I.
Am.
Am.
I am.
– No wiem, I am.
You are.
You are. No, sam powiem.
– Ale nie mówisz.
– Bo ty…
– Co ja? Co ja?
– Mnie stresujesz.
– Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!
– Taa, krew, od razu.
– I bo czego to jest odmiana?
– No jak czego?
– No, jakiego słowa?
– No słowa, normalnie.
– Posiłkowego!
– No.
– Jakiego?!
– Posiłkowego.
– Jakiego posiłkowego?! To…
Am?
To be, kurwa, or not to be! O tym też nie słyszałeś?!

13 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY, INTERMEDIATE

13 responses to “Film – Dzień świra

  1. He, he “oczom ich ukazał się las… krzyży”
    W tej scene można usłyszeć kilka popularnych przekleństw, czyli słów, których nie należy używać np. w czasie rozmowy z szefem.
    Może pewnego dnia zrobię lekcje z przekleństwami. Chociaż nie polecam ich używać zbyt często, myślę, że warto je znać ;)

  2. rover

    Piotrze, wczoraj oglądałam inny film Koterskiego, pt. Nic śmiesznego, i to jest jedna z moich ulubionich scen:

    Bardzo śmieszne. Czy nie masz ochoty zrobić z niej lekcję?;)

  3. Rover, oglądałem oba te filmy i bardzo je lubię. Marek Koterski ma taki szczególny rodzaj poczucia humoru, który lubię. Najnowszy film tego reżysera to “Baby są jakieś inne”. Jeszcze nie miałem okazji go zobaczyć. Dla tych, którzy nie wiedzą “baby” to potocznie mówiąc “kobiety” :-)

  4. rover

    Poprawnie:
    …scena, w której…
    Sorki.:)

  5. rover

    Piotrze, obejrzałam cały film i drugi film Marka Koterskiego (Wszyscy jesteśmy Chrystusami) i muszę powiedzieć, że bylo naprawdę warto!

    W drugim filmie jest scena, w którym Sylwek idzie nad brzegiem rzeki i krzyczy swojemu tacie, który pije z swoimi kolegami na statku:
    – Tato, porozmawiaj ze mną!
    – Właśnie rozmawiam o tobie!
    – Ale ze mną!
    itd.

    Bardzo dobra. :) Polecam ją twojej uwadze.:)

  6. Liudmiła, dziękuję za komentarze i pytania!
    Pisze się: dziękuję – nie dzękuję, dzięki – nie dzęki. Ale to są drobne literówki. W twoich komentarzach prawie nie ma błędów, czasami jakaś literka jest przestawiona, lub brakuje jakiejś – ale to normalne przy pisaniu na komputerze. Jeśli zobaczę jakieś większe błędy to napiszę o nich ;-)
    Co do słowa “weź” – bezokolicznik to: wziąć.
    Jest to forma dokonana od czasownika: brać.
    Zrobię historyjkę z tym słowem, bo jest dość trudne – jak wszystkie neregularne czasowniki :-)

  7. Liudmiła

    Piotr, przepraszam za 3 jednakowe komentarze…
    Dziękuę za wytłumaczenie. Nie rozumiem tylko jaki jest biezokolicznik czasownika “weź”?
    Chciałabym jeszcze poprosić, gdy masz czas, proszę poprawić błędy w moich komentarzach. Dzęki!

  8. Liudmila, oczywiście, że nie mam nic przeciwko. Proszę pytaj ile chcesz!
    “Weź się” to poprostu skrót od “Weź się odczep” czyli zostaw mnie w spokoju, daj spokój. Mam nadzieję, że teraz rozumiesz :-)

  9. O tak, to bardzo śmieszny film :D
    Polecam obajrzeć cały!

  10. Janek

    ale smiechy!! musialem wiecej odcinkow obejrzyc przez YouTube!!! :D :D :D

  11. Liudmiła

    Bardzo dobrze zawsze tłumaczysz. Wszystko rozumiem. Gdy nie masz nic pszeciwko, proszę przetłumaczyć co to znaczy ” weź się”? Z góry dzękuę!

  12. Jak krew w piach oznacza, że mimo wielu starań nie osiągamy rezultatów. Np.: Wziąłem już wiele lekarstw, a wszystko jak krew w piach, nadal jestem chory.

    Krew to coś cennego, jeśli wylewamy ją w piach to marnujemy ją. Nasze starania idą na marne, jak krew w piach.

  13. Liudmiła

    Hahaha, dobre. Podniosłeś mi nastrój, dzęki!
    Czy możesz mi powiedzieć skąd pochodzi idiom ” jak krew w piach”? Dzęki!

Leave a Reply

