Daily Polish Simple Story 51

learn polish 51
Cześć, pora na kolejne opowiadanie po polsku.
Dziś opowiem o Marku, który jadąc do pracy usłyszał o wypadku samochodowym.
Najpierw posłuchajcie jak Marek sam opowiada swoją przygodę.
.


Short Story: Download

Uważaj, nie spiesz się!

Dwa dni temu jechałem samochodem do pracy.
W samochodzie było włączone radio.
Zawsze jadąc do pracy słucham wiadomości.
Mężczyzna w radio powiedział, że na autostradzie był wypadek.
To stało się 30 minut temu.
Dwoje ludzi było zabitych.
Pomyślałem, że życie może być takie krótkie.
Wypadki zdarzają się wszędzie.
Nigdy nie wiadomo co może się stać.
Gdy byłem mały moja mama mówiła:
„Musisz zawsze uważać. Nie spiesz się. Uważaj na kierowców.”
Moja mama ma rację.
Trzeba mieć oczy dookoła głowy.
Niektórzy kierowcy są tacy nieostrożni.
Wystarczy chwila nieuwagi i może stać się najgorsze.

Doskonale, to była historyjka opowiedziana przez Marka. Teraz posłuchajcie tego samego opowiadania, jednak tym razem to ja opowiem o Marku. Posłuchajcie:

Dwa dni temu Marek jechał samochodem do pracy.
W samochodzie było włączone radio.
Marek zawsze jadąc do pracy słucha wiadomości.
Mężczyzna w radio powiedział, że na autostradzie był wypadek.
To stało się 30 minut temu.
Dwoje ludzi było zabitych.
Marek pomyślał, że życie może być takie krótkie.
Wypadki zdarzają się wszędzie.
Nigdy nie wiadomo co może się stać.
Gdy był mały jego mama mówiła:
„Musisz zawsze uważać. Nie spiesz się. Uważaj na kierowców.”
Mama Marka ma rację.
Trzeba mieć oczy dookoła głowy.
Niektórzy kierowcy są tacy nieostrożni.
Wystarczy chwila nieuwagi i może stać się najgorsze.

Extended Versions of Daily Polish Stories

4 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

4 responses to “Daily Polish Simple Story 51

  1. Liudmiła, “Nie mam krzywdy na ciebie.” – tak nie mówi się w Polsce – przynajmniej ja nie słyszałem ;-)
    Raczej mówi się tak:
    – Nie mam żalu do ciebie.
    – Nie denerwuję się na ciebie.

    Pozdrawiam i trzymam kciuki za Twój egzamin!

  2. Liudmiła

    Wszystko w porządku! Nie mam krzywdy na ciebie. (czy wolno tak powiedzieć?)
    Dziękuję za życzenie. Żeby twoje slowa dotarli do p.Boga!

  3. Ups… nie mam zamiaru nikogo straszyć ;-)
    Jestem pewien, że zdasz egzamin i będziesz świetnym kierowcą!
    Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

    PS. Życzę powodzenia na egzaminie!

  4. Liudmiła

    Cześć, Piotr!
    Dzękuję za opowiadanie.
    9 marca zamieżam zdać egzamin na prawo jazdy. Bardzo martwiam się, a po twojej historyjkie martwiam się coraz więcej… Bardzo boję się wszelkich wypadków na autostradzie;(

    Pozdrawiam!

Leave a Reply

