Daily Polish Simple Story 55

learn polish 55


Short Story: Download
Extended Versions of Daily Polish Stories

Cześć, witam i zapraszam na następną krótką historyjkę po polsku. Tym razem opowiem historyjkę o Robercie, który szukał pracy. Robert ma dużą rodzinę, ale nie ma pracy. Posłuchaj czy Robert znalazł pracę.

Robert szuka pracy

Robert ma dużą rodzinę.
On ma żonę i siedmioro dzieci.
On ma cztery córeczki i trzech synów.
Niestety Robert nie ma pracy.
Dwa dni temu Robert poszedł do piekarni.
Czy mogę dostać pracę? – spytał.
Czy potrafi pan robić chleb? Czy może pan liczyć pieniądze? – spytał właściciel piekarni.
Tak, mogę liczyć pieniądze i potrafię robić chleb – powiedział Robert.
Mogę więc dostać pracę? – spytał.
Jest tylko jeden problem – powiedział właściciel.
Nie mogę płacić panu pieniędzmi.
Nie może pan płacić mi pieniędzmi? Jak chce mi pan płacić? – spytał Robert.
Mogę zapłacić panu chlebem i bułkami.
Zgoda, moje dzieci jedzą mnóstwo chleba i bułek – powiedział Robert.

Tak kończy się to opowiadanie. Posłuchaj teraz tej samej historyjki, ale opowiedzianej tak, jakby Robert opowiadał ją osobiście. Zaczynajmy.

Mam dużą rodzinę.
Mam żonę i siedmioro dzieci.
Mam cztery córeczki i trzech synów.
Niestety nie mam pracy.
Dwa dni temu poszedłem do piekarni.
Czy mogę dostać pracę? – spytałem.
Czy potrafi pan robić chleb? Czy może pan liczyć pieniądze? – spytał właściciel piekarni.
Tak, mogę liczyć pieniądze i potrafię robić chleb – powiedziałem.
Mogę więc dostać pracę? – spytałem.
Jest tylko jeden problem – powiedział właściciel.
Nie mogę płacić panu pieniędzmi.
Nie może pan płacić mi pieniędzmi? Jak chce mi pan płacić? – spytałem.
Mogę zapłacić panu chlebem i bułkami. – powiedział właściciel piekarni.
Zgoda, moje dzieci jedzą mnóstwo chleba i bułek – powiedziałem.

Extended Versions of Daily Polish Stories

Leave a comment

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

Leave a Reply

