Daily Polish Simple Story 56

learn polish 56

Short Story: Download

Extended Versions of Daily Polish Stories

Cześć, zapraszam na kolejną historyjkę po polsku. Dziś ciekawa historyjka o Ewie. Ewa pracuje w banku, ona jest kasjerką. Posłuchaj opowiadania o Ewie.

Napad na bank

Ewa od miesiąca pracuje w banku.
Jej bank jest w centrum Warszawy.
Ewa jest kasjerką.
Ona boi się, że ktoś napadnie na bank.
Przycisk alarmowy jest obok niej.
Trzy dni temu podejrzany facet wszedł do banku.
On przeszedł obok wszystkich kas i podszedł do kasy Ewy.
On wie, że jestem nowa – pomyślała Ewa.
Ten facet wyjął z kieszeni karteczkę i dał ją Ewie.
Ewa była bardzo przestraszona.
Upuściła karteczkę na podłogę.
Schyliła się i nacisnęła przycisk alarmu.
Strażnicy szybko zatrzymali mężczyznę.
Potem Ewa przeczytała karteczkę:
„Czy mogę zaprosić panią na kolację?”

O jej, co za historia…! Myślę, że Ewie musiało być bardzo głupio i wstyd, że podejrzewała tego pana. Ciekawe czy poszła z nim na kolację? Teraz posłuchaj tej samej historyjki, ale opowiedzianej przez Ewę. Zwróć uwagę jak zmieniły się niektóre słowa. Zaczynajmy.

Od miesiąca pracuję w banku.
Mój bank jest w centrum Warszawy.
Jestem kasjerką.
Boję się, że ktoś napadnie na bank.
Przycisk alarmowy jest obok mnie.
Trzy dni temu podejrzany facet wszedł do banku.
On przeszedł obok wszystkich kas i podszedł do mojej kasy.
On wie, że jestem nowa – pomyślałam.
Ten facet wyjął z kieszeni karteczkę i dał mi ją.
Byłam bardzo przestraszona.
Upuściłam karteczkę na podłogę.
Schyliłam się i nacisnęłam przycisk alarmu.
Strażnicy szybko zatrzymali mężczyznę.
Potem przeczytałam karteczkę:
„Czy mogę zaprosić panią na kolację?”

2 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

2 responses to “Daily Polish Simple Story 56

  1. Naprawdę powiedziałem kelnerka :-p ups…
    he, he miało być kasjerka… ale numer – przepraszam!
    Widzę, że słuchałaś bardzo uważnie :-D

  2. Gabi

    He-he, świetna historyjka! :-D Ale co robi kelnerka w banku?! Lub chciałeś widzieć czy słuchamy uważnie? :-)

Leave a Reply

