Daily Polish Simple Story 60

learn polish 60

Short Story: Download

Extended Versions of Daily Polish Stories

Cześć, dziś mam zamiar opowiedzieć historyjkę, którą słyszałem gdy byłem małym chłopcem. Jest to opowieść o Marku, który pewnego dnia miał gościa.

Goście Marka

Marek razem z żoną mieszkał w małej wsi.
Pewnego dnia przyszedł do nich gość.
„Mam na imię Wojtek i mieszkam w sąsiedniej wsi” – powiedział – „przyniosłem kurę w prezencie”.
Marek był zachwycony.
On poprosił swoją żonę, aby zrobiła zupę z kury.
W trójkę zjedli pyszną kolację.
Następnego dnia do domu Marka przyszedł następny gość.
„Jestem przyjacielem Wojtka” – powiedział gość.
Marek poczęstował gościa dobrym jedzeniem.
Następnego dnia inny człowiek przyszedł do Marka.
„Jestem przyjacielem, przyjaciela Wojtka” – powiedział.
Marek był zdenerwowany, ale znowu zaprosił gościa na kolację.
Gość czuł się u Marka w domu jak w restauracji.
Kolejnego dnia znowu ktoś przyszedł do Marka.
Powiedział, że jest przyjacielem, przyjaciela, przyjaciela Wojtka.
Marek zaprosił go na zupę.
Gość spróbował zupę.
„Ta zupa smakuje jak ciepła woda” – powiedział gość -”jaki to rodzaj zupy?”.
„To jest zupa z zupy z zupy z kury, którą przyniósł mi Wojtek” – powiedział Marek.

Tak kończy się historyjka, teraz opowiem ją jeszcze raz, ale tak jakbym był Markiem i opowiadał Ci to co mi się przydarzyło. W ten sposób, możesz zobaczyć jak zmieniają się niektóre słowa w zdaniach. OK, posłuchaj jeszcze raz.

Razem z żoną mieszkałem w małej wsi.
Pewnego dnia przyszedł do na gość.
„Mam na imię Wojtek i mieszkam w sąsiedniej wsi” – powiedział – „przyniosłem kurę w prezencie”.
Byłem zachwycony.
Poprosiłem moją żonę, aby zrobiła zupę z kury.
W trójkę zjedliśmy pyszną kolację.
Następnego dnia do mojego domu przyszedł następny gość.
„Jestem przyjacielem Wojtka” – powiedział gość.
Poczęstowałem gościa dobrym jedzeniem.
Następnego dnia inny człowiek przyszedł do mnie.
„Jestem przyjacielem, przyjaciela Wojtka” – powiedział.
Byłem zdenerwowany, ale znowu zaprosiłem gościa na kolację.
Gość czuł się u mnie w domu jak w restauracji.
Kolejnego dnia znowu ktoś przyszedł do mnie.
Powiedział, że jest przyjacielem, przyjaciela, przyjaciela Wojtka.
Zaprosiłem go na zupę.
Gość spróbował zupę.
„Ta zupa smakuje jak ciepła woda” – powiedział gość -”jaki to rodzaj zupy?”.
„To jest zupa z zupy z zupy z kury, którą przyniósł mi Wojtek” – powiedziałem.

6 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

6 responses to “Daily Polish Simple Story 60

  1. Michael, dzięki za komentarz – cieszę się, że lubisz historyjki :-)

  2. Michael

    lubię go zabawną historię…..

  3. Anonymous

    Zuchwali goście :-)

  4. Lore

    Saludos para ti tambien Piotrek! :)

  5. Tak, najpierw był cierpliwy, ale w końcu stracił cierpliwość :D
    Pozdrawiam Cię Lore!

  6. Lore

    Marek był bardzo cierpliwy!! :D za bardzo! :D hahahha bardzo śmieszna historyjka Piotrek!

Leave a Reply

