Daily Polish Simple Story 62

learn polish 62

Short Story: Download

Extended Versions of Daily Polish Stories

Cześć, zapraszam na następną historyjkę. Dziś opowiem historyjkę o człowieku, który tak kochał pieniądze, że chciał zabrać je nawet do grobu. Najpierw posłuchaj historyjki w czasie przeszłym, czyli tak jakby już się wydarzyła. Jak zawsze najpierw opowiem historyjkę powoli, a potem w normalnym tempie. Zaczynajmy.

Pieniądze

Stanisław pracował przez całe życie.
On zawsze oszczędzał pieniądze.
Stanisław kochał pieniądze bardziej niż wszystko inne.
Pewnego dnia poprosił swoją żonę Alicję:
„Obiecaj, jeśli kiedyś umrę włóż moje pieniądze do trumny.”
Alicja przyrzekła, że tak zrobi.
Pewnego dnia Stanisław umarł.
Przed samym końcem pogrzebu Alicja krzyknęła:
„Czekajcie!”.
Ona włożyła małe pudełko do trumny.
Trumna została zamknięta.
„Chyba nie jesteś szalona? Czy włożyłaś pieniądze do trumny?” – spytała Alicję jej koleżanka.
„Tak, włożyłam, przecież obiecałam to Stanisławowi” – powiedziała Alicja.
„Włożyłaś wszystkie pieniądze do trumny?” – nie mogła uwierzyć jej koleżanka.
„Oczywiście, że to zrobiłam” – powiedziała Alicja – „przelałam pieniądze na moje konto i wypisałam Stanisławowi czek”.


Extended Version incude:
– main story,
– story from other point of view,
– questions and answers
– mp3 (19 min) + pdf files

2 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

2 responses to “Daily Polish Simple Story 62

  1. Polecam wszystkim ;-) hi, hi, hi

  2. Liudmiła

    Jaka sprytna kobieta! Doskonały pomysł! Dzięki za historyjkę, Piotr!

Leave a Reply

