Learn Polish – Poznajcie Liudmiłę


Podcast: Download Polish Audio

Cześć!
Mówi do Was Piotr, jak się macie?!
Dzisiaj pierwszy dzień wiosny, mam nadzieję, że macie dobre humory.
Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić Liudmiłę, która jest z Białorusi.


Ludmiła napisała do mnie maila, przedstawiła się w tym mailu i napisała kilka słów o sobie. Zanim dowiecie się więcej o Liudmile, chciałbym Wam przypomnieć o moim konkursie. Pamiętajcie o konkursie, przysyłajcie swoje nagrania, przysyłajcie to jak czytacie historyki po polsku. Czekam na Wasze nagrania z niecierpliwością. Nie bójcie się, nie martwcie się o błędy, po prostu przeczytajcie i wyślijcie do mnie plik mp3 z nagraniem czytanej przez siebie historyjki.
Ale wracajmy już do dzisiejszego punktu programu… przedstawiam Wam Liudmiłę!

List od Liudmiły czyta Ania :-)

Zacznijmy od tego, że nazywam się Liudmiła. Mieszkam na Białorusi. 6 lat temu wyszłam za mąż. Mam dwoje dzieci. Syn ma na imię Maksim, ma 5 lat. Córka ma na imię Kasia i ma prawie 2 lata, za 2 tygodnie będzie miała swoje urodziny.
Jestem z zawodu nauczycielem klas początkowych. Obecnie zajmuję się wychowaniem dzieci, jestem na urlopie macierzyńskim.
W wolnych chwilach zajmuję się robieniem realistycznych kwiatów z gliny polimerowej. Po urodzeniu drugiego dziecka ukończyłam kursy specjalistyczne w dziedzinie „Florystyka realistyczna”. Na kursach nauczyłam się robić kwiaty, które wyglądają prawie jak żywe. Zrobione kwiaty układam nie tylko w zwykłe bukiety, czasami tworzę z nich rzecz użytkową. Robię biżuterię: broszki, spinki do włosów, kolczyki i korale. Na początku to było zwykłe hobby, ale później stało się dla mnie dodatkowym zarobkiem. Mam swoją stronę internetową za pomocą której przyjmuję zlecenia na kwiaty.
Gdybym posiadała Kartę Polaka, to miałabym możliwość brania udziału w polskich wystawach rzemieślniczych i poznania kobiet z Polski oraz ich twórczości.
Chciałabym otrzymać Kartę Polaka ponieważ mam polskie korzenie, pomoże mi to zachować moją narodowość i zapoznać dzieci z Polską.
Skąd znam język…?
W zeszłym roku zaczęłam samodzielnie uczyć się języka polskiego. Bardzo mi w tym pomaga strona internetowa http://www.realpolish.wordpress.com , na której rodowity Polak zamieszcza dużo nagranych historyjek po polsku. Staram się codziennie słuchać radia, czytać, pisać, rozwiązywać krzyżówki. Na początku wielu słów nie rozumiałam, niektórych znaczeń domyślałam się, z czasem szło mi coraz lepiej.
Bardzo lubię polską kuchnię. Mam specjalny dodatek w telefonie „przepisy polskie”, który pomaga mi gotować polskie jedzenie oraz uczyć się języka polskiego.

Świetnie, teraz wszyscy dobrze znamy już Liudmiłę, ja oczywiście trzymam kciuki za Liudmiłę i jestem pewny, że dostanie Kartę Polaka – Liudmiła jak tylko dostaniesz kartę od razu pochwal się, wszyscy trzymamy za Ciebie kciuki!

Na zakończenie zapraszam Was na nasze forum realpolish.pl/forum. Na tym forum jest już kilkanaście osób i bardzo fajnie sobie tam rozmawiamy o języku polskim i różnych ciekawych innych sprawach. Zapraszam Was na forum i przypominam oczywiście o konkursie. Nie zapominajcie o konkursie, przysyłajcie mi swoje nagrania historyjek. Czekam na nie z niecierpliwością. To tyle na dzisiaj, do następnego razu pa, pa!

7 Comments

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

7 responses to “Learn Polish – Poznajcie Liudmiłę

  1. rover

    Dzięki! Już rozumiem co to jest Karta Polaka.:)

    (Ja też mam kłopoty z dodawaniem komentarzy, ale tylko wtedy, jak próbuję komentować przez Gravatar.com.)

  2. Liudmiła ma kłopoty z dodawaniem komentarzy na blogu, więc poprosiła mnie żebym zrobił to za nią.

    Rover, dzięki za komentarz:) Karta Polaka to dokument potwierdzającym przynależność do Narodu Polskiego. Więcej informacji możesz znalieźć na stronie
    http://www.msz.gov.pl/Karta,Polaka,15813.html

  3. rover

    Już słyszałam jak on mówi po polsku. Jestem pod wielkiem wrażeniem.:)
    Jeśli zapraszasz mnie tak miło, może wezmę udział w konkursie.;)

  4. Rover skąd wiesz?! Różnie to bywa…
    Wkrótce przedstawię Wam Davida, który uczy się polskiego od 5 lat – sama usłyszysz jak on mówi :-)
    Rover, mam nadzieję, że weźmiesz udział w konkursie i przyślesz swoje nagranie :-)

  5. rover

    O, Piotr! A ja pomyślałam “Boże, Liudmiła uczy się języka polskiego od roku i jak świetnie mówi! Ja nigdy nie będę tak mówiła po polsku!”
    I tak prawda! Ja nigdy nie będę mówiła po polsku jak Ania!:D

  6. Rover, pozwól, że wyjaśnię – tekst, który przysłała do mnie Liudmiła czytała moja żona (rodowita Polka) he, he :-)

  7. rover

    Cześć Liudmiła! :)
    Świetnie mówisz po polsku!
    Czy mogę zapytać co to jest Karta Polaka i jak można ją otrzymać?

Leave a Reply

