Daily Polish Simple Story 42

learn polish 42

Cześć, it’s time for new Polish Story!
Today you’ll be able to learn some Polish vocabulary about flu season.

Witajcie, w Polsce już jesień i coraz więcej ludzi choruje na grypę. Posłuchajcie więc opowiadania o grypie.

Podcast: Download

Szczepionka na grypę

Teraz jest jesień.
Wielu ludzi choruje na grypę.
Ludzie biorą szczepionki przeciw grypie.
Wszyscy koledzy w biurze Tomka zrobili sobie szczepionki.
Jego żona i dzieci też dostali szczepionki.
Tomek nie zrobił sobie szczepionki.
Kilka lat temu Tomek zrobił sobie szczepionkę.
Po tej szczepionce Tomek bardzo źle się czuł.
Zachorował na grypę i leżał w szpitalu.
On nie chce mieć więcej szczepień.
Od tej pory Tomek nigdy nie robi sobie szczepionki.
On również nie chorował na grypę od tej pory.
Gdy pytają go czy chce mieć szczepionkę, on odpowiada:
Nie robię sobie szczepionek, a nigdy nie choruję na grypę.

A teraz jak zawsze to samo opowiadanie opowiedziane w pierwszej osobie, czyli przez bohatera. Posłuchaj jak Tomek opowiada o szczepionce.

Teraz jest jesień.
Wielu ludzi choruje na grypę.
Ludzie biorą szczepionki przeciw grypie.
Wszyscy koledzy w moim biurze zrobili sobie szczepionki.
Moja żona i dzieci też dostali szczepionki.
Ja nie zrobiłem sobie szczepionki.
Kilka lat temu zrobiłem sobie szczepionkę.
Po tej szczepionce bardzo źle się czułem.
Zachorowałem na grypę i leżałem w szpitalu.
Nie chcę mieć więcej szczepień.
Od tej pory nigdy nie robię sobie szczepionki.
Również nie chorowałem na grypę od tej pory.
Gdy pytają mnie czy chcę mieć szczepionkę, odpowiadam:
Nie robię sobie szczepionek, a nigdy nie choruję na grypę.

I to już koniec dzisiejszej historyjki. Posłuchaj tej historyjki kilka razy. Jak zawsze zapraszam na następną historyjkę – pa, pa!

1 Comment

Filed under BEGINNER, ELEMENTARY

One response to “Daily Polish Simple Story 42

  1. Martyn

    Excellent as always … lots of repetition … full of useful new vocabulary, but lots of practice using words I already know in different contexts. Brilliant !

Leave a comment